Sorglig Lördag

Idag väcktes jag av att min mamma ringde mig...Först blev jag skraj och tänkte att nu har det hänt henne något men hon berättade att min morfar somnat in för gott...snyft....
Jag är ändå glad för hans skull och att jag hann träffa honom hans sista dagar i livet..Han var VÄLDIGT trött och orkade endast prata med oss tio  minuter per gång. Värmeböljan som vi glatt oss åt de senaste dagarna blev till slut för mycket för honom..Han var svag efter att ha haft hög feber för två veckor sen och det märktes på honom att livsgnistan försvunnit..Han somnade in fridfullt i morse vid halv sextiden..
Jag är glad för honom att han äntligen får återförenas med mormor som han saknat så mycket under de senaste sju åren! JAG SAKNAR DEM BÅDA och de kommer kännas tomt att åka till Dalarna..tur att min morbror finns kvar! De är så underbara! Jag ringde honom direkt när jag fått beskedet av min mamma och då satt han vid min morfars dödsbädd..Han berättade att allt var bra och att morfar såg nöjd ut..

VILA I FRID! Min Morfar blev drygt 92 år...


Igår hade jag däremot en underbar dag!
Var och hälsade på min mamma som kryat på sig rejält från sin hjärtinfarkt hon hade för två veckor sen.
Vi njöt av att äta färskpotatis,matjesill,gräddfil och jordgubbar och sen att bara sitta och småprata ett par timmar....På vägen hem hälsade jag på min underbara vän Mia och hennes familj. JÄTTEMYSIGT!

Känns som att det hänt så mycket under de här två semesterveckorna och att det kommer kännas overkligt att gå och jobba på måndag.

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Mia

Tänk vad fort det kan gå!Skönt för honom att han bara fick somna in utan att lida, men förstår att det måste vara en fruktansvärt förlust för Er!!

Tack för besöket, det var gulligt att du tog dig tid att komma hit =) Kramar om

2009-06-28 @ 11:13:17
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag glömde ju ringa, dumma jag!! GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!! Jag glömde allt när jag läste ditt inlägg om din morfar, ändå så tänkte jag på det när du var och hälsade på!!Grattis Grattis bästaste vännen, synd att födelsedagen blev som den blev!!

2009-06-29 @ 00:32:03
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Denise

Grattis på födelsedagen!!!

2009-06-29 @ 00:41:25
Postat av: Fenixmona

Godmorgon i stugan vännen! Beklagar förlusten men kanske han tyckte det var gott att få somna in nu...min svärmor gick bort för två år sen också under en värmebölja...

Hörde att du fyllde år idag...Grattis vännen! Kramiz

Postat av: Bitte

Visst gör det ont,spelar ingen roll hur gamla de är.Miste min far för 3 år sdan,han skulle blivit 82.Saknar honom så!Kommer in från systeryster och vill gratta i efterskott.Hoppas ändå din dag blev fin.

2009-06-29 @ 07:05:31
URL: http://www.metrobloggen.se/leva
Postat av: Majsan47

God morgon. Hittade dig hos Mia och vill komma in och gratta dig.

Vill samtidigt beklaga sorgen efter din morfar. Skönt att han fick somna in i lugn och frid ändå. 92 är ju en ansenlig ålder och jag kan tänka mig att vämen tagit hårt.

Så din mamma har haft hjärtinfarkt. Usch det var lite mycket på en gång för er, men skönt att hon piggat på sig.

Ha en toppenfödelsedag

Kram från marianne

2009-06-29 @ 08:19:20
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: Mamm A

Hej Cia! Brukar hänga inne hos Mia och det är ju KLART att man vill tassa vidare och önska dig en härlig födelsedag. GRATTIS! ler.



Jag förstår precis din känsla om din morfar. Min mormor dog förra året, hon var gammal och skröplig och orkade inte mycket i slutet. Skönt för henne att somna in. Jag går ofta runt här och pratar både med mormor och morfar, saknar dem båda men de är väldigt levande i mitt minne båda två. Härligt!



Vad läskigt att din mamma haft hjärtinfarkt!!! Det måste skakat om dig rejält. Det påminner oss alla om att ta vara på varenda dag och att säga de ord till våra nära och kära som vi vill uttrycka.



Hoppas du får en jättefin måndag!



Kram Anna

2009-06-29 @ 08:37:20
URL: http://prinsgus.wordpress.com
Postat av: Anonym

Grattis vännen, beklagar förlusten!!Kramar

2009-06-29 @ 08:47:27
Postat av: Sussi

Halkade in från Systerystersdagbok´s blogg!

Vilken tuff helg du har haft!!

Både en hjärtinfarkt (hoppas det inte är allt för allvarligt) och en bortgång!

Jag beklagar verkligen sorgen!

Hoppas du fick ro och fira din födelsedag också! Grattis i efterskott :-)



Ha en fin dag



2009-06-29 @ 09:19:29
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: attis

Gomorron. Först vill jag beklaga sorgen. Min älskade morfar somnade in för 2 månader sedan 94 år gammal. Det var jättejobbigt men nu kan jag le igen och minnas de roliga stunderna. Så vill jag säga Gratiis på födelsedagen. Önskar dej en toppendag.

Kram

2009-06-29 @ 09:23:58
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: Sussie

Vill beklaga sorgen först och sen önska ett stort grattis på födelsedagen!! (systeryster skvallrade!!)

Kram

2009-06-29 @ 11:04:15
URL: http://www.metrobloggen.se/sussiebarussie
Postat av: Mia

Även syrran har vart här inne ser jag om du tittar på några gamla inlägg längre ner!!Kramar

2009-06-29 @ 18:31:42
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: margit

Förstår att Du känner stor saknad av din älskade morfar. Men samtidigt efter en lång tids feber så var det kanske bäst att få lämna detta livet... tänk att du fått ha din morfar SÅ många år! Samtidigt så blir ju saknaden stor av en älskad nära anhörig. Tänker på dig!

2009-06-30 @ 00:28:58
URL: http://margitholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0