2 dagar kvar!!!

Min semester börjar snart....fredag är sista arbetsdagen och sen har jag semester till 2/8 skönt!! Hoppas det vackra vädret håller i sig!!!!!

Vi har diskuterat på jobbet hur vi ska göra om det utbryter svininfluensa och alla blir sjuka..  vi hoppas att alla vill vaccinera sig (om det finns vaccin vill säga) och att företaget isåfall står för kostnaden. Det skulle var en ekonomisk katastrof för oss om hälften av personalen låg nerbäddad i 2 veckor...Man hoppas förståss att man ska behöva slippa oroa sig för det men det är nog bra att vara lite på sin vakt..

Idag när jag skulle hem från jobbet var det kaos i stan..det stod poliser i vartenda gathörn och vägar var avstängda pga EU-toppmötet..Dessutom var det en karavan med taxibilar på hela Sveavägen som demonstrerade mot Irans diktator..Jag trodde att man skulle slippa köer den här tiden på året men inte då :(
Min man har slutat tro på mig för jag är alltid sen....men jag är sån. Jag har svårt att lämna påbörjade saker utan vill ha det klart..det är ju jag som måste göra det iallafall sen och då är det skönt att få det gjort. Han tror inte på mig när jag säger att det var "bilköerna" igen...
Hur är ni? Kan ni bara släppa allt och bara gå när arbetsdagen är klar?
Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Tyvärr så kan jag inte det.. Jag har ett sånt jobb som jag ansvarar för lite själv. Finns det jobb kvar så måste jag stanna och göra det klart eller fixa så att nån annan kan göra det..



Den där svininfluensan ja.. Hoppas verkligen man får slippa den!!



2 dagar kvar till semester... Hmmm, själv har jag över 1 vecka kvar :-(



Kramisar



2009-07-15 @ 20:55:34
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: sannof

Skönbild på bryggan..=)

Postat av: Mia

Japp jag kan släppa jobbet, inte om det är viktigt, men om det kvittar om jag gör klart det i morgon, och jag har ngt roligt som väntar hemma så åker jag glatt hem. Men sen kommer det surt efter nästa dag!Är man egen företagare så gör ju ingen annan jobbet åt dig =) Fin bild.Jag tror inte svininfluensan kommer slå hårdare än de vanliga influensorna!Skönt med semester, hör av dig om du känner för att träffas över ett glas vin på söder eller nåt!Kram

2009-07-15 @ 22:16:35
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia

Banka Hasse i huvet om han inte tror dig=) Kram

2009-07-15 @ 22:17:26
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Sussi

ja, har man eget så är det svårt att bara gå när man vill. Men att ha eget har ju även sina fördelar också :-)



2009-07-16 @ 08:24:07
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0