Underbar helg!

Jag har haft en underbar helg trots snökaoset!!! I fredags var jag ledig och det var skönt efter min struliga vecka...Jag och Min yngsta son tog en tur till centrum och det är en pärs..ärenden som normalt skulle tagit en halvtimme tog 1,5 timme och jag hade lovat honom att äta på Kinamatsbuffé...Där var det ännu mera kaos...Efter den pärsen åkte vi hem..Kusinen kom och de var ute och lekte i snön. Det är lite postivt med snön för då vill barnen vara ute och leka fast de snart är tonåringar.... ;)
På kvällen titta vi på Sunes julkalender (DVD) samtidigt som vi gjorde chokladbollar och knäck...
På lördagen var min man och jag och hängde på låset till centrum..Skulle passa på att gå på bolaget...Jag undviker att bära tunga saker..så han måste vara med. Dessutom skulle vi köpa 4st julklappar á 100kr  till söndagens lilla julfirande med våra vänner i Handen..Vårt motto var först in och först ut!!
Sen på kvällen var jag på tjejmiddag hos en arbetskamrat i Nacka. Vi blev bjudna på en gudomlig lax..mmm nu blev jag jättehungrig.. Efter middagen drog vi till stan där vi mötte upp en annan arbetskamrat som var mitt uppe i en Darttävling..Jag och en annan jobbarkompis blev inte så sena var hemma före 12..skönt! Jag skulle ju köra bil dan efter och det blev värsta snöstormen...
Vår lilla julaftonsfirande blev kanon!! Jättemysigt intiativ..Det ska bli en ny tradition... Vi gjorde godis och blomsterkrationer. Jag gjorde en jättefin julgrupp samt en krans att ha på bordet med ett ljus i mitten..Min kompis är florist så de bblev riktigt fina....Sen fika vi och åt en massa god mat samt hade vår julklappsutdelning...Urkul hade vi och alla var nöjda när dagen led mot sitt slut.. Vi kom hem vid nio på kvällen och med en katt med oss hem.. Vi ska vara kattvakt åt deras Tusse under Jul och nyår för de ska upp till Sälen och åka skidor... Vi har haft hand om honom förrut ska nog gå bra..Urmysig katt på snart elva år(på tisdag)..
Nej nu är klockan alldeles för mycke.Jag ska ju jobba imorgon om än lite senare..Natti,Natti..


Kommentarer
Postat av: Mia systeryster

Vilken mysig helg ni haft. Kan ju inte säga att vi haft lika mysigt. Mitt uppe i renovering och julbak,Men nu är jag LEDIG!!!Har en massa att fixa innan jul bara. Kram

2009-12-21 @ 19:55:13
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Önskar er en riktigt GOD JUL!Kram

2009-12-23 @ 12:02:34
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0