Snö......

Vilken härlig vit jul vi haft!! Riktigt mysigt men nu tycker jag att det inte behöver komma något mer...
Idag är jag ledig och sitter och kurar med kaffekoppen och tänker tillbaka på den veckan som gått..Vad mycke som hänt fast jag haft en ovanligt lugn julhelg.. Vi firade julafton själva för första gången...ganska mysigt men annorlunda så på kvällen gick vi och hälsa på några vänner. På juldagen träffa vi också vänner och sen åt vi tillsammans med min svåger m.familj och svärfar..Jättemysigt.. Svärfar sov sen över hos oss..Jätteroligt eftersom vi tyvärr inte ses så ofta.. På annandagen var vi hos mina föräldrar och jag fick äntligen äta min efterlängtade Janson!! Eftersom jag är ensam i familjen att äta den så hoppade vi över den på vårt julbord i år...
Riktigt snökaos var det innan vi kom hem på lördagkvällen...

Söndagen ägnade jag på rean för att försöka hitta en kortare kappa...men usch vad mycke folk det var och vilka små storlekar på jackor de var..eller har allt julgodis satt sina spår?..Jag hitta ingen jag ville ha(till det priset jag hade råd med..) På kvällen var vi bjudna till några vänner på ett enormt fruktfat med ost och kex (och vin)..jättemysigt som vanligt!!! Igår var jag ledig och jag och yngste grabben var i stan på mysdag..Gäller att passa på  för om ett år får man inte följa med längre. Vi gick hela Gamlastan,Kungsträdgården åt där på T.G.I..Supergott!! samt fortsatte Hamngatan upp..Vi var till och med inne på NK! Han blev lite trött på mig eftersom jag sprang och leta kappa..Vi slog sen följe med min man som slutade tidigare från jobbet. Han föreslog ett besök på Derbybutiken.. E blev överlycklig av att få en Hammarbymössa samt att få köpa en Liverpooltröja för sina julklappspengar....
Sista affären vi besökte på Drottninggatan var Cubus och där hitta jag en kappa!! Trodde inte att det var sant.....Skam den som ger sig..På vägen hem lämnade vi sonen hos kusinen medans vi åkte till bolaget och handla inför nyåret.. På kvällen tog vi det lugnt och jag hamna framför en film på tv:n som slutade först halv två på natten....Det hör inte till vanligheten att jag kan vara vaken så länge men jag satt och gosa med våra marsvin en sista gång..
Vårt ena marsvin har varit dålig ett tag men jag har tänkt att så länge hon hänger med och äter så är det okej..Nu har hon dock börjat tappa så mycket päls och börjar lukta..har svårt med hygienen..Vi har två marsvin som har hängt ihop sen de var bebisar och är nu 6,5 år.. Den andre är jättepigg och jag har haft ångest vad som händer när Zingo dör..Vi har nu bestämt att vid halv två idag så får båda en spruta så att de får somna in tillsammans för jag tror inte Pepsi kommer klara av att vara själv...Känns bra att ha tagit det beslutet och hoppas att jag inte ångrar mig...Båda mina barn kommer följa med och säga farväl för jag behöver få stöd..Det kommer dröja tills vi skaffar ett nytt husdjur men vi är gärna djurvakt ibland..

Hoppas ni haft en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Mia systeryster

Alltid jobbigt att avliva sina husdjur, men jag tror ni har tänkt igenom det noga och att det är bäst så! Låter som om ni haft en mysig jul=D Kramar om mycket!

2009-12-29 @ 16:15:56
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Kram!

2009-12-29 @ 23:54:46
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

Till min underbara vän Cia

♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

Njut av livet och lev idag.

♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

...Och ett GOTT Nytt år.

Ock en god fortsättning.

..Massor av kramisar

♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

2010-01-02 @ 00:46:13
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0