Skämmas....

Usch nu skäms jag lite grann för att det var såååå läääänge sen jag skrev..Jag har haft lite mkt om man säger så..Jag har försökt hänga med er andra för att se vad ni gör men inte haft energi att skriva ner något på min egen blogg...men nu kom snön.. Säga vad man vill men visst blir man lite gladare och får mer energi av snön nu när det är så mörkt och trist ute!!! Om några veckor spyr man på snön men nu nu längtar jag också efter soolen!!!

Min son kom välbehållen hem från Barcelona även om de höll på att missa planet!? Vilken pärs det var när han ringde från flygplatsen och missat incheckningen men det ordnade sigt till slut... ;)

Tänk att om en vecka är det jul...Vi klädde granen redan i helgen(plastgran) för jag tycker det är så mysigt att titta på den fram till jul, sen efter vill jag ta bort den så fort som möjligt..Jag har inte riktigt kommit i julstämning ännu men i helgen ska jag laga julmat och julgodis så då kommer väl den..Lussebullarna jag gjorde förra helgen blev jättegoa följde min vän Systerysters recept och funderar även att göra hennes smörkola och kolakakor!! ;)

På söndag ska vi fira lilla julafton med några vänner men julafton verkar vi bli hemma alldeles ensamma för första gången.. På juldagen kommer min mans pappa och på annandagen ska vi till mina föräldrar...Känns lite konstigt men samtidigt skönt att slippa stressa på julafton..Det blir ingen julklappshysteri heller..barnen är stora och får typ en julklapp var(önskar sig dyra presenter) samt att vi köpte en ny dator till familjen när den gamla dog för ett par veckor sen så det får bli familjens julklapp i år..

Hoppas ni alla mår bra och jag lovar att jag ska bättra mig med att skriva fler inlägg ;)

Kommentarer
Postat av: Mia systeryster

Åh vad mysigt att äntligen bli uppdaterad om ditt liv. Men Cia, känn inget tvång med bloggen om du inte hinner, vi kan ju alltid ringa varandra=D Vi firade jul helt ensamma fr två år sen, och då hade jag ångest för det, men det visade sig att det blev den mysigaste julafton vi någonsin haft, kunde t.om gå en långpromenad, men ungarna tyckte det var lite halvtrist. Här blir det inte heller så mycket klappar i år. Killarna önskar sig bara pengar, men jag har köpt 2 små paket ,så de har ngt att öppna.Kul att lussebullarna blev goa. Min andra sats som jag gjorde blev totalt misslyckad. Tror jag hade för kallt omkring mig när degen jäste.Johan håller ju på att kakla och sprang ut o in hela tiden under jäsningen. Kram på er o hälsa barnen!

2009-12-16 @ 23:12:29
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Söndag är tyvärr ingen bra dag!! Firar lilljulafton med Kjell och hans nya flickvän=( Men det blir ju fler dagar Cia!! Kram

2009-12-17 @ 23:33:11
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0