Måndag....

Vart tog denna helg vägen? Vips så var det Måndag igen och jag sitter och pimplar kaffe för att vakna......
I Fredags efter jobbet så rev vi vår gamla receptionsdisk och byggde en provisorisk arbetsplats så att dagen kan funka idag tills den nya receptionsdisken blivit monterad. Ska bli skönt att få en ergonomiskt bra arbetsplats :) Efter vi var klara med rivningen gick vi och åt och tog någon öl innan jag åkte hem. En kompis som varit ute på kvällen kom över till oss (efter 12) och vi satt uppe och surra en stund, jag tror klockan blev efter 2...

Lördag sov jag bort halva dagen,vakna halv elva! E skulle på fotbollsmatch samling ett så det var bara att gå upp och försöka se pigg ut där man stod och frös på fotbollsplanen.. Det var riktigt kul att se dem spela efter att det varit uppehåll med fotbollen pga av vintervädret...E älskar fotboll och gjorde ett mål, men helst vill han stå i mål det ligger kanske i generna..hi,hi.. både jag och hans pappa har varit målvakter! Jag var väldigt duktig på att släppa in mål men kul hade vi :)
På kvällen var vi hos vänner och åt middag och titta Melodifestivalen,vi var tre familjer med barn +2 vuxna...Trevligt men intensivt ! Min man gick hem med E vid halv tolv tiden jag blev kvar längre,kom inte i säng förrän efter 2 igen!...

Söndag så satte jag klockan. Skulle möta en arbetskamrat på jobbet och slå följe med honom till Lidköpings Universitetssjukhus där en kollega ligger inlagd. Läskigt  för han fick som han trodde influensa som övergick till lunginflammation och sen domningar i händer och till slut förlamad.. Han är bättre nu efter att de akut fått opererat honom i nacken. Stafylokocker hade angripit  kroppen  och han får nu medicinsk behandling och de tror att han ska kunna bli bättre så att han kan klara av att bo hemma igen efter mycket rehabilitering,säkert månader på sjukhuset...Han var helt klar i knoppen men trött av all medicin men humöret höll han uppe och var tacksam för att inte infektionen satt sig 2 kotor längre upp i nacken för då hade han dött..(även om han var väldigt nära nu oxå). Man får lite perspektiv på tillvaron när sånt här händer..Vad klagar man på?. Jag kan faktiskt äta och gå på toa utan hjälp......

Ha en bra Måndag!

  Grannens katt vaktar våra marsvin,eller?..  :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud så hemskt, sånt där tror man ju inte att det kan hända. Som sagt man ska inte klaga på en vanlig förkylning.

2009-03-09 @ 14:10:20
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0