Fredagsmys!

Ska snart gå och lägga mig efter en mysig fredag tillsammans me goda vänner!
Vi åt tacos och tittade på "Så ska det låta" samt slutet på "Lets dance" på tv:n och hade det jättetrevligt..Det blev tidig kväll eftersom jag ska upp och jobba imorgon. Vi har en handledarutbildningskurs och några goda vänner ska delta så det gäller att vara där i god tid..hi,hi..
Idag blev jag intervjuad  på radio igen angående en bedragare som lurat tusentals företag på över 100 miljoner kronor via s.k blufffakturor. Vi råkade ut för honom 2005 men polisanmälde honom och betalade aldrig fakturan...Han har blivit fälld idag och fått 5 års fängelse för bedrägeri och Ekonyheter ringde och ville att jag skulle kommentera fallet eftersom vi var en av målsägarna(pga att vi polisanmält honom).. Jag vill inte att andra ska bli lurade så jag ställde upp på intervjun!!.
Trist att det finns så oärliga människor omkring oss! Många har säkert betalt fakturorna för att slippa trubbel med att bestrida och göra polisanmälning samt rädsla för att hamna i inkassoregistret...och så länge folk betalar så dyker såna här bedragare upp. OBS! kolla varenda räkning jättenoga innan ni betalar... Han har ju som sagt tjänat över 100 miljoner på sin verksamhet!!
Igår var jag och min kära man på Ikea och även om vi skulle dit och köpa endast småsaker som bestick,servetter och värmeljus så blev det lite mer( Kvittot visade på drygt 1400:-). Varför blir det så?
Imorgon ska jag prova på att baka en marängtårta til min sons försenade födelsedagsfrande,håll tummen!
 Längtar efter sommaren!
Hoppas ni får en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Mia

Du vet att inträdesbiljetten på Ikea är minst 1000 kr!!! haha Shit jag missade dig igen på radion, du måste tala om sånt för mig, du är bäst Cia!! Bastupremiären var kanon. Kram

2009-03-21 @ 23:40:46
Postat av: Mia

Jo, men man blir ju ganska deprimerad när man ser att det är snö igen, men jag håller med ,man ska tänka positivt, Hoppas att du inte ärvt din mammas reumatism, själv så har jag ärvt min mammas dåliga nacke, inte kul det heller. Men du!! VI HAR JU VARANDRA!!! KRAM

2009-03-22 @ 22:47:28
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia

Håller fullständigt med. Avskyr att stressa runt när man väl är där. Men vi fick med oss allt vi skulle i alla fall. kram

2009-03-24 @ 08:11:50
Postat av: mIA

Varför funkar det inte att kommentera vissa bilder??

Ha en bra kväll/dag!! kRAM

2009-03-24 @ 23:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0