Turist i Stockholm ;D

Idag var det så fint väder att jag bestämde mig för att ta något ätbart i farten och ge mig av på en promenad i gamla stan. Jag kände mig som en turist på sightseeing där jag gick..Vid slottet var det fullt av turister och i Gamla stan fick man trängas rejält..Uteserveringarna var smockfulla med folk som tog en paus i värmen..Tänk vad fint det är..man blir lätt hemmablind och njuter inte av allt det fina som finns i sin närhet. Nu har jag nyligen turistat i både Riga och Tallin och jag ser många likheter med vår stad. Fina gamla byggnader och närheten till vatten..Man skulle vara ett gäng som tar en sightseeingbåt och bara njuter av allt det vackra istället för att åka iväg..
På jobbet har vi fullt upp så jag var helt slut när jag kom hem och imorgon direkt efter jobbet så bär det av till Dalarna..min morfar ska begravas på fredag. Hoppas vi får fint väder för vi tänkte stanna där någon extra natt.
Hoppas ni år en skön helg!

Kommentarer
Postat av: Mia

Härligt att gå inne i stan och strosa. När man har kameran med så SER man saker på ett annat sätt! Ska tänka på Er på Fredag: Kramar om!

2009-07-08 @ 23:15:48
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Daniel

Så härligt. Vill oxå snart va turist i storstan!

2009-07-09 @ 09:26:44
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Mia

Tänker på Er idag!!Kram

2009-07-10 @ 13:06:35
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0