Vilken härlig helg!

Den här helgen har det verkligen varit full fart!!
I fredags så sov min underbara svägerska och barn över eftersom de inte ville vara ensamma då min svåger var på konferans. Vi grillade och hade jättemysigt. När grabbarna satt och kollade på hockeyn gick vi tjejer över till några vänner i området och satt och pratade..Lördag morgon var det upp tidigt pga fotbollsmatcher...blev lite oroliga när regnet öste ner men det klarnade som tur var upp..(Inte roligt att stå på en regnig fotbollsplan vid 9-tiden)..När jag kom hem från fotbollen så hade min svåger ringt och frågat om jag fortfarande var intresserad av mitt smultronställe i Dalarna om inte så ska det säljas eftersom det behöver omvårdnad..Jag är så glad för jag sa ja och känner verkligen att jag ska försöka köpa det och ta hand om det. Jag skulle må så dåligt om jag inte ens gjort ett ärligt försök att behålla det.


 På kvällen skulle vi på inflyttningsfest i Handen hos ett par underbara vänner. Det var barnfritt så vi hade placerat ut den yngsta grabben hos vänner och han hade haft jättemysigt. Den stora skulle vara hemma men blev sen övertalad att åka till en kompis som var hos vänner i Nynäs (förövrigt son till de  som hade festen)..Han Hade jättekul men han har nu lite panik  för de har ett viktigt prov både imorgon och på tisdag som han inte riktigt hunnit med att plugga till. Planering vad är det? Alltid ute i sista minuten ;)
Vår fest var jättekul vi höll igång till klockan nästan var 3 på natten. Värdparet hade fixat det jättemysigt med en massa god mat och musikquizz. Längesen jag dansade på fest!! Underbart!
Vi sov över där och sen när vi skulle hem fick vi ett ryck och hälsade på min underbara vän Mia! Vi förvarnade via hennes blogg att vi kanske skulle komma på oväntat besök så hon ringde och kollade om det var sant..hi,hi..Det är alltid lika trevligt att träffas man känner sig alltid välkommen. Vi kom oduschade med håret på ända lagom till en brunch! Snacka om tajmning ;D
Vi måste planera in en grillkväll tillsammans snart!!! Barnen längtar också efter att träffa dem och deras hundar. 
När vi kom hem bestämde vi oss för att bjuda min sons "barnvakt"(?) på middag eftersom de har fullt upp med renovering hemma så tänkte vi att de är skönt för dem att byta väggar någon timme..Vi hade Barcelonamatchen på i bakgrunden de är lika sportgalna som mina 3 grabbar..
Nu känns det som man kommer somna som en stock så fort man kommer krypa ner i sängen och jag är såå glad för alla underbara vänner som vi har!  HA EN SKÖN KVÄLL!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ni var inte de enda som var oduschade o hade håret på ända =) Tack för besöket, det var SÅ mysigt!!!Kramar. (Mina killar kan inte heller planera, alltid ute i sista sekund)

2009-05-10 @ 23:14:48
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Millie

aw vilken söt mops, jag älskar mopsar :D

2009-05-10 @ 23:27:03
URL: http://sweettastes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0