Sovdags!

Snart ännu en dag till ända..vad fort dagarna går man hinner inte med i svängarna. Snart har jag semester i två hela veckor skönt,bara 3 arbetsdagar kvar...Jag är glad att jag hunnit med det mesta i pappersväg så att det inte blir så mycket att ta igen sen..Jag tänker på min goa vän Mia som blivit proffs på att fixa studentmottagningar. Kanske ska hyra in henne till nästa år när det är dax för min son..hi,hi..skämt åsido så tror jag att hon vill slippa men hon är jättevälkommen som gäst!!! ;D 

Är det någon som har bra tips om hur vi kan få lite ränta på vårt kapital som vi har på företaget? Som det är nu får vi zero på banken och eftersom man inte vågar riskera pengarna så står de där på bankkontot och hånler.. Vi har köpt någon aktieindexobligation som bara gett +-0 tillbaka,vi har lånat ut pengar till andra företag via certifikat och det har gett lite tillbaka men nu i lågkonjunkturens tider så är inte de så vanligt längre.
Vi hade en konsult hos oss för att informera oss lite mer om vad vi kunde göra för att få lite mer tillväxt på vårt kapital. Allt låter så himla bra när ett proffs pratar men man vet ju inte vilka risker som finns och de vill ju i grund och botten tjäna pengar..

Privat har jag inte mycket sparkapital. Endast pensionsförsäkring samt sparande i någon fond till barnen och det har man sett gå upp och ner genom åren.. mest ner det senaste åren :(
Jag väntar fortfarande på min Lottovinst,vore så skönt att slippa oroa sig för ekonomin! Vad skulle ni göra om ni plötsligt vann två miljoner? Resa,betala skulder..? Jag skulle betala av skulder och köpa mitt smultronställe uppe i Dalarna!!!

 Men som man säger pengar är ju inte allt jag har ju tur i kärlek iallafall! Jag är så glad över min familj när man hör om allt elände runt om en. Vi har iallafall varandra!!
 Man ska försöka se positivt på saker och ställa upp för varandra men ibland blir man besviken på vänner omkring en som bara tar energi och tar förgivet att man ska orka finnas där vid när det passar. Jag tänker särskilt på en väninna som just brutit med en vän som inte vill ta emot hjälp för sina problem och det går ut över hela bekantskapskretsen...

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag kommer gärna som gäst =) Själva så tyckte vi att det räckte med vår släkt samt Toms kompisar"sorry" Vi hade inte fått plats om vi bjudit alla våra vänner, men nu får jag nästan dåligt samvete.Jag skulle betala av huset,renovera klart, och köpa ett alldeles eget smultronställe, typ som erat.Kram

2009-06-10 @ 22:29:32
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0