Solig Söndag,äntligen!

Jag har längtat efter solen! Usch vad kallt och ruggigt vi haft de senaste dagarna och jag blir trött och ledbruten och känner mig som en gammal pensionär.
I fredags var vi på studentmottagning. Fick klä på oss det var bara 4grader på kvällen när vi satt ute och åt,brr..
I lördags spelade sonen match och solen titta fram några sekunder ibland så man kunde knäppa upp vinterjackan men usch vilka kalla vindar. Sen på kvällen samlades vi ett gäng hos vänner och skulla heja fram våra fotbollshjältar till VM men icke sa nicke. Svenska Nationaldagsfirandet kom av sig...Önskar att det var lite mer som när Norge firar sin dag. Jag satt och titta på tv4 morgonprogram och det bara diskuterades om man skulla våga flagga eller inte eftersom det kunde uppfattas som om vi var främlingsfientliga. Vad är det? Vi måste väl kunna få vara stolta för vårt land,eller?
Självklart är folk välkomna hit men man får väl ta seden dit man kommer och vi kan inte rätta oss efter allt och alla eller har jag fel? Jag älskar Dalarnas midsommarfirande trots att det säkert är töntigt i andras ögon. Knätofsar,fioler och dans runt midsommarstång! Låt våra traditioner få finnas kvar,snälla..Jag blev riktigt ledsen för några år sen när barnen skulle ha julfest i skolan men det fick inte heta det eftersom alla inte firar jul..Vi hade vinterfest.Går det inte till överdrift när man hela tiden ska ta hänsyn till allt och alla? Slut pratat om det! Jag är stolt över att bo i Sverige.

 Idag kom äntligen SOLEN och med det så kommer energin tillbaka,jippi..Måste gå och träna lite innan vi ska på tårtkalas,titta på tennisen(heja Söderling),skjutsa till fotbollsträning och kanske rösta..Jag skäms lite för att jag är så oangagerad i EU-valet man ska ju ta vara på sin rösträtt men det känns lite som om det kvittar...Nu kommer jag säkert bli klassad som en soffliggare som bara klagar men jag har inte orkat bry mig denna gång..helt fel förståss. Jag får se vilka som lyckas övertyga mig innan nio ikväll.. man matas ju hela dagen med politikernas löften.


Ha en skön Söndag!


Kommentarer
Postat av: Mia

Klart du ska gå och rösta!!Är inte heller insatt men Marit paulsson (som jag alltid tyckt illa om tidigare)börjar faktiskt övertyga mig lite. Konstigt nog.Och jag som inte ens är folkpartist=)

Håller med om att vi ska ta till vara på våra svenska traditioner, man blir lite arg faktiskt. Ha en jätte bra söndag, hälsa familjen:Kram

2009-06-07 @ 13:59:16
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0