Insnöad måndag!

Igår snöade det hela dagen i Stockholm så att jag möttes av ett riktigt vinterlandskap när jag kom hem från min minisemester med tjejerna. Det positiva med det är väl att det är sportlov och att ungarna kan vara ute och ha kul men själv längtar jag efter våren... Det var härligt att läsa min väns blogg och att hon kommit välbehållen till N.Y!  Häftigt att jag nu kan följa med på hennes semester via bloggen..HA DET BRA!
Min spaweekend med tjejerna i Vänersborg var helt suverän förutom den långa bilresan som tog kål på min rygg. Vi har badat utomhushus i bubbelpool och badtunna,gjort  egna behandlingar på varann som tex rygmassage,fot och ansiktscrub. En utav oss kostade på sig en riktig behandling hos en massör. Hon valde Chokladmassage och hon var supernöjd me att sen gå och lukta choklad..Vi var även och shoppa lite inne i centrum men de stängde redan kl.14 på lördagen och helt stängt på söndagen, så vi hann inte med så många affärer..
På lördagen efter bad och spa åt vi en fyrarättersmiddag. Jättegott men väldigt små portioner så vi åt chips på rummet senare på kvällen..De hade ingen tv nere så vi bestämde oss för att se melodifestivalen på rummet och bjöd upp några härliga göteborgare som vi träffat i poolen. De kom efter middagen och melodifestivalen och vi hade jättetrevligt. Jag hoppas att man själv är som de när man fyllt sextio! De var några par runt 60+ som brukade åka tillsammans på överaskningssemester och de hade barn i våran ålder och ändå så hade vi det jättetrevligt,kul att man kan umgås över åldersgränserna. Dagen efter kom de och tackade för att de fick en härlig kväll tilsammans med oss.
På söndagen åt vi frukost och tog en promenad runt området. Hotellet låg på ett sjukhusområde så vi gick förbi både rättspsykiatrin och psykosrehab..och hotellet hade tydligen varit ett mentalsjukhus förrut. kändes ju tryggt..hi,hi..Jag kan tänka mig att det är fint på sommaren för Göta älv låg precis nedanför och de hade en massa aktiviteter som tex fotbollsgolf med utsikt över vattnet...
Nu är helgen slut och måndagens allvar börjar, tur att jag har sovmorgon för jag kunde knappt ta mig ur sängen i morse pga min eländiga rygg. .Känns dock lite bättre nu efter varit uppe och rört på mig..Barnen har sportlov men de får ha sovmorgon och sen klara sig själva. Vi hade inte råd att ta semester just nu utan åker skidor v.13 istället. Min äldsta son har en förmåga att bli sjuk lagom till loven så det är väl tur att vi inte ska iväg just nu.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mia

Var rädd om ryggen Cia. Det är bättre att du sjukskriver dig en dag istället för att det blir värre. Visst är data fantastiskt att man kan hålla kotakten så här. KRAM

2009-02-23 @ 14:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0