Blåsig och regnig men härlig helg..

Vi har haft en underbar helg uppe i Dalarna men vi trodde vi skulle blåsa bort..
Det  blev en snabbvisit på torpet..Min man målade och jag och yngsta sonen var på auktion,la blommor på graven och åt mjukglass...äldste sonen var hemma. Känns konstigt att han blivit så stor att han kan vara hemma själv..och att han faktiskt klarar det..
Min Morbror och fru hade varit helt fantastiska! De hade rensat i Ladan och säkert åkt bort med 8 släpvagner medskräp..det hade tagit 3 dagar och det var helt fantastiskt och  stort att gå in där..låg till och med trasmattor på golvet..TACK!!!!!!!!
Jag hittade en massa svamp på mitt hemliga ställe..Plockade säkert 3 liter gula kantareller på en halvtimme..min rygg mår inget bra nu..men det var det värt! Helt underbart att komma till skogen och att det är gult överallt!!!
Hoppas ni får en bra vecka..jag får se hur min  blir?! En kollega har insjuknat i svininfluensa och eftersom vi är ett litet företag så är det säkert någon mer som blivit smittad..inte alls roligt...Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad härligt att hitta så mkt svamp.Själv så har jag inte hittat ngt.

Är det konstaterat att det är svininfluensan?Lever han=)Ha en skön måndag!Kram

2009-08-31 @ 09:13:56
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: sannof

har ni vart i mina hemtrakter.. jag bor ju i dalarna.. Ja visst har det vart väldigt blåsigt.. är ju nästan så man tror man vart vid havet.. hahah ha en fin måndag på dej och hoppas du klarar dej från flunsan..=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0