Jordbävning!

Nästa vecka ska min son på efterlängtad resa til Rom via skolan...Vad händer då..jo 9 mil därifrån blev det nu jordbävning!!! Hundratals dödade, tusentals skadade och en stad i ruiner..Där försvann den glädjen! Vi får väl se vad som händer de har påsklov denna vecka och man får lyssna på nyheterna om eventuella efterskalv...
Är det något som är skrämmande så är det just naturkatastrofer. Jag tycker det bara blir fler och fler.Översvämningar,orkaner,tsunamis,jordbävningar,torka etc. Det är såna otroliga krafter och man är ofta helt försvarslös..
Det är väldigt intressant att läsa om dessa klimatförändringar eftersom en del saker kan vi kanske påverka om vi skulle tänka lite mer på hur vi använder jordens resurser..Vad "djupt" det blev !.. :O
Åter till mitt dilemma: som mamma ställs man nu inför faktum om man ska våga sonen åka till ett land som precis haft en stor jordbävning,eller?...Jag tror inte att man kan skydda sig från allt!  Vilket tråkigt liv det skulle bli...Man måste få leva och göra saker som är roligt utan att alltid oroa sig..Vi får helt enkelt se vad som händer? Jag kanske inte behöver ta beslutet utan skolan kanske ställer in resan,vem vet..
Nu har jag druckit 2 koppar kaffe och ska iväg til sjukstugan på jobbet..nästan hälften av personalen är sjuka, nu när vi har som mest att göra...typiskt. Det är något virus som drabbat oss!! Ha en bra dag!!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Det där är en svår fråga!! Naturkatastrofer inträffar ju, men jag vet hur du känner. Ställde själv in en London resa för J och t o D när de hade bombat veckan innan.Håll koll på om det är risk för efterskalv. Kramis

2009-04-07 @ 23:18:26
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken tid ska vi ses?? Kram

2009-04-08 @ 20:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0